Uumen hotelsin rakennus Tampereen Finlaysonilla
Från 39 €
Boka
ett rum

Vanliga frågor

På den här sidan hittar du svar på vanliga frågor.

ALLMÄNT

  • Vad innebär boende i smårum?

    Boende i smårum innebär att man bor i ett rum som är planerat för att vara så utrymmeseffektivt och funktionellt som möjligt, samtidigt som allt som behövs för en bekväm vistelse finns med. Trots att utrymmet är kompakt inkluderar det alla nödvändigheter. Utforska våra rum.

  • Erbjuder ni frukost?

    Vår frukostpartner är den hyllade och älskade Boulangerie Marco, vars Uumen Breakfast-frukostalternativ kan köpas i samband med rumsbokningen eller via gästportalen under ditt besök. Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få information om frukostutbudet bland de första.

  • Kan jag förvara bagage på hotellet?

    Du kan förvara ditt bagage i vårt låsta bagagerum på din ankomstdag före incheckning och på din avresedag efter utcheckning. Lokalerna övervakas av övervakningskameror med bandning.

  • Har hotellet ett gym?

    Vi samarbetar med gymmet Fitness24Seven på Satakunnankatu (300 m från vår huvudingång). Du kan boka ett rabatterat engångsbesök direkt via gästportalen. Instruktioner för entré till gymmet finns i bokningsbekräftelsen.

  • Finns det parkeringsplatser och laddningsstationer för elbilar på hotellet?

    På grund av hotellets centrala läge finns det gott om parkering i närheten. Utöver gatuparkering erbjuder Polttimon parkki och P-Plevna parkeringshus, som båda ligger i hotellets absoluta närhet, parkering mot en avgift. Flera andra parkeringshus finns också i området. P-Plevna och P-Näsinkulma erbjuder även laddningsstationer för elbilar (Typ 2 22kW).

BOKNING

  • Hur bokar jag ett rum?

    Det enklaste sättet att boka din vistelse på Uumen Hotels är att göra en reservation via vår webbplats. Det betyder att du är på rätt ställe, och vi garanterar också det bästa möjliga priset på vår sida. Andra alternativ för att göra en reservation inkluderar att ringa vår kundservice eller använda tjänster från Online Travel Agency som booking.com. När du bokar kan du även köpa tilläggstjänster, som frukost eller gymåtkomst, enligt ditt tycke. Genom bokningsbekräftelsen i din e-post kan du logga in på Guest portal, där du bland annat kan förlänga din vistelse utan att skilt behöva kontakta kundservice.

  • Kan jag välja mellan ett rum på övre eller nedre våningen?

    Vårt bokningssystem tilldelar rummet automatiskt, men genom att informera oss om dina önskemål i förväg kan vi nästan alltid ordna det alternativ du önskar.

CHECK-IN / CHECK-OUT

  • Hur fungerar in- och utcheckning?

    In- och utcheckning är enkelt och flexibelt hos oss. Du kan göra det smidigt med din mobiltelefon eller vid hotellets självbetjäningskiosker. Detta innebär att du kan ankomma och avresa enligt din egen tidtabell inom incheckningstiderna, utan att behöva stå i kö. Vår personal finns på plats för att välkomna dig och hjälpa till vid behov.

  • När börjar incheckningstiden?

    Incheckningstiden börjar klockan 15:00. Efter 15:00 kan du ankomma när som helst enligt din egen tidtabell. Om du önskar en tidigare incheckning, vänligen kontakta vår kundtjänst.

  • När slutar utcheckningstiden?

    Utcheckningstiden slutar klockan 12:00. Rummet är i din användning fram till 12:00 på din avresedag. Om du önskar en senare utcheckning, vänligen kontakta vår kundtjänst.

TILLGÅNG OCH TJÄNSTER

  • Hur rör jag mig på hotellet?

    Du kan enkelt röra dig på hotellet med ditt nyckelarmband som aktiveras i samband med incheckningen. Det följer med dig smidigt på din handled och ger dig tillgång till alla nödvändiga utrymmen under ditt besök.

  • Vilka betalningsalternativ finns på självbetjäningskioskerna och i receptionen?

    På vårt hotell accepterar vi alla vanligaste kredit- och betalkort, samt Apple Pay och Google Pay. Dessutom kan du i kioskerna och i receptionen handla med ditt nyckelarmband. Köp som görs med armbandet samlas på din rumsfaktura, och betalas vid utcheckning.

BOENDE

  • Kan mer än en person bo i ett rum?

    Våra små rum är utformade för att rymma högst en (Single), två (Double) eller fyra (Cabin) gäster, beroende på typ av rum.

  • Kan jag bo med ett husdjur?

    På grund av allergiska skäl tar vi tyvärr inte emot husdjur på vårt hotell.

  • Var kan jag hitta badrums- och toalettfaciliteter?

    Allmänna badrumsfaciliteter (skilda utrymmen för män och kvinnor) finns i Näsijärvi-delen av vårt hotell, medan motsvarande utrymmen för gäster med nedsatt rörlighet ligger nära loungen på första våningen. Toalettfaciliteterna ligger nära boendeområdena, så du hittar alltid en toalett nära dig.

  • Hur använder man badrumsfaciliteterna?

    Uumens trivsamma och stiliga badrumsfaciliteter är gemensamma och förbereder dig både för starten av en ny dag och för läggdags när du tycker tiden är inne. Duschbåsen med omklädningsrum är privata och låsbara för att säkerställa användarens integritet.

  • Vad ska jag göra om jag behöver hjälp under min vistelse?

    Om du behöver hjälp finns vi här för dig. Vår personal är närvarande för att hjälpa och vägleda dig från incheckningstid fram till sent på kvällen. Du når oss också via telefon eller via din Guest portal. I nödsituationer, vänligen ring det allmänna nödnumret 112.

Vi vill säkerställa att din vistelse på Uumen Hotels blir så smidig och behaglig som möjligt. Om du har några andra frågor, tveka inte att kontakta oss.

Från 39 €
Boka
ett rum
Från 39 €
Boka
ett rum