Varausehdot

1. SOVELTAMISALA JA ERITYISEHDOT

Näitä varausehehtoja (“Varausehdot”) sovelletaan Uumen Oy:n hotellin (“Hotelli”) majoitusvarauksiin ja vierailuihin.

Hotellilla on oikeus käyttää näistä ehdoista poikkeavia erityisehtoja.

2. VARAUS JA VAHVISTUS

Varauksen yhteydessä on ilmoitettava nimi, yhteystiedot, saapumis- ja lähtöajankohta, maksutapa sekä mahdollisesti muuta varaukseen liittyvää tietoa. Näiden tietojen tallentamisesta ja käyttämisestä voi lukea lisää tietosuojaselosteestamme.

Varaus sitoo hotellia, kun se on vahvistettu suullisesti, kirjallisesti tai esimerkiksi sähköpostitse ja kun olet saanut siitä varausnumeron. Hotelli voi asettaa varauksen ehdoksi erilaisia sääntöjä, varausmaksun suorittamisen tai varauksen vahvistamisen luottokortilla varauksen sitovuuden edellytykseksi.

Huonevarauksen voi tehdä vain yli 18-vuotias henkilö. Alaikäiselle huoneen varaava on vastuussa alaikäisestä henkilöstä riippumatta siitä, majoittuuko hänen kanssaan vai ei. Yksin majoittuvalla alaikäiselle on täytettävä huoltajan allekirjoittama lupalomake, josta tulee ilmi alaikäisen nimi ja syntymäaika, varausnumero, majoittumisajankohta sekä huoltajan yhteystiedot. Lupalomake tulee lähettää ennen majoittumista osoitteeseen info@uumenhotels.fi. Voit ladata lupalomakkeen tästä.

Hotelli pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin, mikäli ne perustuvat arvonlisävero- tai muun lainsäädännön tai viranomaisten määräämien julkisten maksujen muutoksiin vahvistetun varauksen jälkeen tai asiakkaan kanssa mahdollisesti sovitun sopimuskauden aikana. Tästä ilmoitetaan asiakkaalle erikseen. Mahdollisten ulkoisten myyntikanavien kautta tehdyissä varauksissa pätevät soveltuvin osin ensisijaisesti ulkoisen myyntikanavan varausehdot.

3. VARAUKSEN TAKAAMINEN

Kaikki varaukset tulee taata maksukortilla vahvistuksen yhteydessä. Hotellilla on oikeus varmentaa maksukortti tarvittaessa varauksen summalle. Varauksen takaukseksi tulee vahvistuksen yhteydessä ilmoittaa maksukorttitiedot sähköpostiin lähetettävän turvatun takauslinkin kautta. Emme vastaanota luottokorttitietoja puhelimitse tai suoraan sähköpostitse. Laskutusasiakkaat voivat taata varauksen vaihtoehtoisesti yrityksen nimeen. Vaihtoehtona luottokortti- tai yritystakaukselle hotellilla on oikeus tarvittaessa vaatia joko osittainen tai täydellinen ennakkomaksu varauksen takaamiseksi. Ennakkomaksusta ja sen maksuaikataulusta sovitaan aina tilaajan kanssa etukäteen kirjallisesti.

4. HOTELLIIN SAAPUMINEN JA LÄHTEMINEN

Huone on käytettävissäsi tulopäivänä klo 15.00 ja se on luovutettava lähtöpäivänä klo 11.00 mennessä. Hotellilla voi olla tästä poikkeavia tulo- ja lähtöaikoja. Turvallisuussyistä vain henkilökunta ja hotelliin sisäänkirjautuneet henkilöt päästetään hotellihuoneisiin ja muihin varattuihin tiloihin, huone- ja tilakohtainen maksimi henkilömäärä ei saa ylittyä.

Jos muuta ei ole sovittu varauksen yhteydessä tai valitsemaasi hintaan tai varausajankohtaan ei liity muita ehtoja huonetta pidetään varattuna klo 23.00 saakka varaukseen merkittynä saapumispäivänä. Mikäli myöhäisestä saapumisesta ei ole erikseen sovittu, on hotellilla oikeus peruuttaa varaus ja myydä huone toiselle asiakkaalle klo 23.00 jälkeen.

5. VARAUKSEN PERUUTUS

Peruutusehdot riippuvat varaushetkellä sovitusta hintatyypistä. Asiakkaan varaukseen kulloinkin sovellettavat peruutusehdot on ilmoitettu varauksen yhteydessä ilmenevässä tuotekuvauksessa.

5.1 HINTATYYPIT

Joustava hinta

Kuluton peruutus 2 vrk ennen saapumista kello 15 mennessä.

Jos peruutus tapahtuu myöhemmin veloitamme yhden yön kuluineen.

Varauksen yhteydessä annetulta maksukortilta veloitetaan 2 vrk ennen saapumista yöpymisten ja mahdollisten lisäpalveluiden summa.

Ennakkohinta

Varaus vahvistetaan maksamalla varaus kokonaisuudessaan. Peruutus johtaa koko maksun menettämiseen. Varauksen ajankohtaa ei voi siirtää. Takuumaksu veloitetaan välittömästi varausprosessin aikana.

Peruutus on tehtävä kirjallisesti joko sähköpostitse tai sähköisen varausjärjestelmän kautta.  Jos jätät saapumatta, hotellilla on oikeus veloittaa varaushintaan liittyvä peruutusmaksu. Osittaista peruutusta ei ole mahdollista tehdä usean vuorokauden varaukseen.

6. LÄHTÖ ENNEN SOVITTUA AJANKOHTAA

Sovittua aikaisemmasta lähdöstä on ilmoitettava hotellille viimeistään klo 18 lähtöä edeltävänä päivänä. 

Käyttämättä jääneeltä ajalta voidaan veloittaa varauksen sovittu hinta. 

Lähtö ennen sovittua ajankohtaa voi myös aiheuttaa muutoksen majoituksen hintaan.

7. MAKSUT

Hotelli hyväksyy tavallisimmat maksukortit. Hotelli ei kuitenkaan ole velvollinen hyväksymään ulkomaan valuuttaa, kuponkeja, shekkejä tai maksukortteja, joita hotelli ei ole etukäteen ilmoittanut vastaanottavansa. Hotellissa ei käsitellä käteistä.

Ennakkomaksuna luottokortilta voidaan veloittaa varauksen yhteydessä hotellin määrittämä maksu, joka vähennetään lopullisesta laskusta. Jos huonetta ei ole maksettu ennakkoon, on hotellihuone maksettava maksukortilla hotelliin saavuttaessa tai viimeistään sieltä lähtiessä.

Hotellilla on oikeus tehdä varauksen tai sisäänkirjautumisen yhteydessä veloitus tai ennakkovarmennus maksukortilta. Oleskelun aikana aiheutuvat kustannukset voidaan tarvittaessa veloittaa asiakkaan antamalta maksukortilta. Jos hotelli ei ole tehnyt ennakkovarmennusta maksukortilta, hotellilla on oikeus asiakkaan sisäänkirjautumisen yhteydessä periä vakuus lisäpalveluiden käyttämisestä..

8. JÄRJESTYSSÄÄNNÖT

Viihtyisyyden ja turvallisuuden takia kaikkien hotellissa majoittuvien henkilöiden tulee noudattaa näitä järjestyssääntöjä, sekä mahdollisia henkilökunnan ohjeistuksia.

Huomaathan, että näiden järjestyssääntöjen vastainen menettely voi johtaa välittömään hotellista poistamiseen sekä korvausvastuun syntymiseen.

  1. Majoittujan on noudatettava hyviä tapoja ja käyttäydyttävä asiallisesti hotellin tiloissa. Majoittuja ei saa käyttäytymisellään häiritä muita hotellin asukkaita tai hotellin läheisyydessä asuvia esimerkiksi metelöimällä, vahingoittamalla omaisuutta tai muulla tavoin häiriköimällä. Majoittuja on vastuussa myös hotelliin päästämiensä henkilöiden toiminnasta.
  2. Majoittujilta edellytetään muiden majoittujien huomioon ottamista.. Erityisesti klo 22 jälkeen majoittujan on vältettävä kovaäänistä puhetta, musiikin kuuntelua tai muuta melua, joka voi häiritä muita majoittujia.
  3. Hotellihuoneissa ja muissa tiloissa olevaa omaisuutta, kuten huonekaluja, liinavaatteita sekä laitteita (esim. palohälyttimiä, spriklereitä, valaistusta ja vesikalusteita), ei saa vahingoittaa. Hotellihuoneissa olevaa omaisuutta ei saa viedä hotellista. Huumausaineiden, ja/tai muiden laittomien aineiden sekä vaarallisten esineiden tai aineiden tuominen hotellin tiloihin on kielletty. Sääntörikkomus voi johtaa asiakkaan hotellista poistamiseen sekä tulevien vierailujen estämiseen.
  4. Tupakointi ja avotulen teko (ml. kynttilöiden, suitsukkeiden ja vastaavien polttaminen) huoneissa ja muissa hotellin tiloissa on ehdottomasti kielletty ja voi aiheuttaa automaattisen palohälytyksen. Kiellon vastaisesti toiminut henkilö vastaa kaikista tästä aiheutuvista hälytys-, huolto- ja siivouskuluista.
  5. Lemmikkieläinten tuominen hotellin tiloihin on kielletty. Eläimiä hotellin tiloihin tuonut majoittuja on velvollinen korvaamaan kaikki kiellon vastaisesta toiminnasta aiheutuvat huolto-, hallinto- ja siivouskulut.
  6. Asiattomien henkilöiden päästäminen hotellin tiloihin on kielletty. Hotellin ulko-ovet sekä hotellihuoneiden ovet on pidettävä lukittuna asiattomien henkilöiden pääsyn estämiseksi hotellin tiloihin. Majoittujan on huolehdittava siitä, että hotellin ulko-ovi lukkiutuu hänen kuljettuaan ovesta vastaanoton aukioloaikojen ulkopuolella.
  7. Majoittujalle annettuja avainrannekkeita on säilytettävä huolellisesti, eikä niitä saa luovuttaa muille kuin niille henkilöille, joiden on ilmoitettu hotellille majoittuvan huoneessa. Avainrannekkeet on palautettava vierailun päätteeksi. Palauttamattomista avainrannekkeista veloitetaan 5€ maksu.
  8. Järjestyksen ylläpitämiseksi ja majoittujien turvallisuuden varmistamiseksi hotellin yleisissä tiloissa voi olla tallentava kameravalvonta (ks. asiakasrekisterin rekisteriseloste yllä). Tarvittaessa majoittujalla on mahdollisuus ottaa häiriötilanteissa yhteys myös hotellin asiakaspalveluun, jonka yhteystiedot on esillä hotellissa.
  9. Hotellin majoitustilat on tarkoitettu ainoastaan henkilökohtaiseen majoittumistarkoitukseen. Kaikenlaisen ansiotoiminnan harjoittaminen hotellien tiloissa on kielletty ilman etukäteen annettua kirjallista lupaa.

9. VASTUU ASIAKKAAN OMAISUUDESTA

Vastaat itse omista matkatavaroistasi, ellei hotelli ole ottanut niitä säilytettäväksi. Jos hotelli ei vastaa säilytettäväksi otetuista matkatavaroista, hotellin tulee erikseen ilmoittaa siitä.

Voit säilyttää arvotavaroitasi huoneessasi tai hotelli voi ottaa pyynnöstäsi säilytettäväksi arvotavaroitasi. Hotellilla on oikeus periä maksu tavaroiden säilytyksestä. Jos säilytettäväksi jätettävä omaisuus on poikkeuksellisen arvokasta, on sinun ilmoitettava siitä hotellille ennen sen säilöön jättämistä. Hotelli voi kieltäytyä ottamasta säilöön tällaista omaisuutta.

10. ASIAKKAAN VASTUU

Asiakas on vastuussa varauksen yhteydessä annettujen yhteystietojen oikeellisuudesta. Hotelli ei ole korvausvelvollinen tilanteissa, joissa varausvahvistusta tai muuta varaukseen liittyvää tietoa ei ole voitu toimittaa Asiakkaalle virheellisten yhteystietojen vuoksi.

Huoneessa majoittuva henkilö on täysimääräisesti vastuussa kaikista vahingoista ja kustannuksista, jotka aiheutuvat hotellille (mukaan lukien rajoituksetta yleiset tilat ja huoneet huonekaluineen ja varusteineen), toisille asiakkaille tai kolmansille osapuolille tai näiden omaisuudelle Asiakkaan, majoittujan tai näiden muun hotellin tiloihin päästämän henkilön huolimattomasta tai tahallisesta menettelystä, tai jotka ovat seurausta näiden Varausehtojen vastaisesta toiminnasta. Jos huoneessa majoittuvan vahingon tai kustannusten aiheuttajan henkilöllisyyttä ei saada selville tai vahinkoja tai kustannuksia ei saada perittyä häneltä, vahingot ja kustannukset laskutetaan Asiakkaalta.

11. HOTELLIN VASTUU

Mikäli Asiakas tai majoittuja havaitsee tekemäänsä varaukseen tai hotellihuoneiden varustukseen tai kuntoon liittyvän virheen tai puutteen, hänen on ilmoitettava siitä Hotellin asiakaspalveluun viipymättä virheen havaittuaan, ja joka tapauksessa majoituksen aikana, jotta Hotellilla on mahdollisuus korjata virhe tai puute majoituksen kestäessä. Hotelli ei ole velvollinen hyvittämään Asiakasta virheistä tai puutteista, joista ei ole ilmoitettu sille edellä mainitulla tavalla.

Jos Asiakas on saapunut hotelliin sen tuloaikoja noudattaen, mutta varattua huonetta ei ole vapaana, Hotelli pyrkii ilman lisäkustannuksia hankkimaan Asiakkaalle lähimmän mahdollisen vastaavan tasoisen huoneen. Mikäli Hotelli ei voi lainkaan tarjota Asiakkaan varaamaa majoitusta sovitulla tavalla, Asiakas on oikeutettu saamaan suorittamansa maksut takaisin. Hotellin on viipymättä ilmoitettava mahdollisista varaukseen kohdistuvista muutoksista Asiakkaalle. Hotellin vastuu on kaikissa tapauksissa rajoitettu Asiakkaan maksaman hinnan palauttamiseen.

12. PALVELUN KESKEYTTÄMINEN

Varaaminen voidaan estää tai varaukset voidaan jättää ottamatta vastaan asiakasryhmän tai tietyn asiakkaan osalta, mikäli asiakas ei noudata varausehtoja tai milloin palveluntarjoajalla on perusteltu syy epäillä, että hotellien kapasiteettia varataan lainvastaiseen toimintaan tai tavalla, joka saattaa aiheuttaa vahinkoa tai vahingonvaaran hotellille tai kolmannelle osapuolelle.